|
|
Natalia Ailín Mancini NataliaAilin.Mancini@UAI.edu.ar
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4486-1481
Mini bio Licenciada en Psicología (Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires). Doctoranda en Psicología (UNC) con Beca Doctoral del CONICET desde abril del 2021. Sus proyectos de investigación están radicados en el Centro de Altos Estudios en Desarrollo Humano y Psicología (Universidad Abierta Interamericana) y el Instituto de Investigaciones de la Facultad de Psicología de UBA. Se especializa en desarrollo temprano de procesos motivacionales y autorregulatorios.
Intereses de investigación Desarrollo infantil de procesos cognitivos, emocionales y motivaciones, vulnerabilidad social por pobreza.
Selección de publicaciones:
Gago-Galvagno, L. G., Miller, S. E., Mancini, N. A., Simaes, A. C., Elgier, A. M., & Azzollini, S. C. (2024). Importance of cultural context in the study of children’s executive functions: Advances in Latin America research. Child Development Perspectives, https://doi.org/10.1111/cdep.12505
Mancini, N. A., Simaes, A. C., Silva, Y., Galvagno, L. G., & Elgier, A. M. (2023). Estudio exploratorio de Elogios utilizados por cuidadores primarios de Argentina a infantes de 0 a 3 años. Perspectivas en Psicología, 20(2), 60-71.
Mancini, N. A., Simaes, A.C., Gago Galvagno, L. G., & Elgier, A. M. (2023). La motivación de dominio infantil y su relación con la parentalidad positiva y los elogios en una muestra argentina. Ciencias Psicológicas, 17(1), e-2863. https://doi.org/10.22235/cp.v17i1.2863
Mancini, N. A., Schetsche, C., Morales, L. J., Simaes, Ailín C., Gago Galvano, L. (2023). Construcción de una escala para evaluar tipos de elogios otorgados por cuidadores primarios a infantes de 0 a 3 años. Interdisciplinaria, 40(1), 147-157. https://doi.org/10.16888/interd.2023.40.1.9
Brief bio Graduated with a Bachelor's Degree in Psychology from the Faculty of Psychology at U.B.A in 2018. PhD Candidate in Psychology at the Faculty of Psychology, National University of Córdoba. Doctoral fellow at CONICET since April 2021. Her research projects are partially funded by the Universidad Abierta Interamericana and the UBA. She specializes in the early development of motivational and self-regulatory abilities.
Research interest My research interests encompass the development of cognitive, emotional, and motivational processes in children, as well as the study of social vulnerability associated with poverty. I am passionate about exploring how these dimensions interact in shaping well-being and development in children.
|