Sede Buenos Aires

 

Lucas G. Gago Galvagno
lucas.gagogalvagno@uai.edu.ar

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5993-3866 

Mini bio
Licenciado y Profesor en Psicología (UBA), Magister en Psicología Cognitiva y del Aprendizaje (FLACSO) y Doctor en Psicología (UCA-CONICET). Es Investigador del CONICET y se desempeña en el área de investigación relacionada con el desarrollo cognitivo en la primera infancia a través de pruebas comportamentales, psicométricas y neuropsicológicas. Es Profesor Universitario en asignaturas de metodología de la investigación y análisis de datos (UAI-UBA). Editor, Revista Psicología del Desarrollo, UAI.  

Intereses de investigación  
Mis intereses en investigación giran en torno al desarrollo cognitivo en los primeros tres años de vida, y cómo varía en función de variables contextuales (como ambiente alfabetizador, uso de pantallas, nivel socioeconómico, estilos parentales, tipos de interacciones tempranas y diferencias culturales) e individuales (características temperamentales de los infantes, edad y género).

Selección de publicaciones:

Gago-Galvagno, L. G., Miller, S., Simaes, A. C., Mancini, N. A., Elgier, A. M. & Azzollini, S. C. (2024). Importance of cultural context in the study of children's executive functions: Advances in Latin America research. Child Development Perspectives, 07, 1–8. https://doi.org/10.1111/cdep.12505   

Gago-Galvagno, L. G., Perez, M. L., Justo, M. M., Miller, S. E., Simaes, A. C., Elgier, A. M., & Azzollini, S. C. (2023). Contributions of Screen Use on Early Language and Development Milestones in Argentinean Toddlers from Different Socioeconomic Contexts. Trends in Psychology, 1-18. https://doi.org/10.1007/s43076-023-00292-w  

Gago Galvagno L. G., Miller, S., De Grandis, C., & Elgier, A. (2022). Latin American Early Childhood Education and Social Vulnerability links to Toddlers’ Executive Function and Early Communication. Journal for the Study of Education and Development, 54, 1-15. https://doi.org/10.1080/02103702.2021.2009293 

Gago Galvagno, L. G., Miller, S. E., De Grandis, C., Elgier, A. M., Mustaca, A. E., & Azzollini, S. (2022). The Still-Face Paradigm in Latin-American mother-child dyads at 2 and 3 years: Effects of socio-economic status and temperament. Journal of Experimental Child Psychology, 217, 105357. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2021.105357 

Gago Galvagno, L. G., Elgier, A., Azzollini, S. (2021). Does Use of Books and Electronic Media Associate to Joint Attention Skills and Temperament during the First Year of Life? International Journal of Educational Psychology, 10(3), 222-246. https://doi.org/10.17583/ijep.7307 

Brief bio 
Lucas G. Gago Galvagno has a degree in Psychology (UBA), Máster in Cognitive and Learning Psychology (FLACSO) and PhD. in Psychology (UCA-CONICET). He is an Assistant Researcher at CONICET and works in ​​research related to cognitive development in early childhood through behavioral, psychometric and neuropsychological tests. He is a University Professor in the subjects of research methodology and data analysis (UAI-UBA). Editor-in-Chief, Revista Psicologia del Desarrollo, UAI. 

Research interest 
My research interests revolve around cognitive development in the first three years of life, and how it varies depending on contextual variables (such as literacy environment, screen use, socioeconomic status, parenting styles, early interactions and cultural differences) and individual (temperamental characteristics of infants, age and gender). 

Contacto

SEDE BUENOS AIRES:
Av. Montes de Oca 745 (C.P. 1270AAH)
Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina

 

SEDE ROSARIO:
Av. Pellegrini 1618 - (C.P. S2000BUG)
Rosario, Santa Fe, Argentina